петак, 8. мај 2015.

Sadimo

Često pišem o značaju prirode i prirodnih elemenata za našu svakodnevnicu, čak iako je to samo šačica zemlje koju držimo koji minut u ruci. Mislim da je svima nama, a našoj deci pogotovo, od neprocenjive vrednosti da shvate da su deo nečeg ogromnog i veličanstvenog, da svet koji ih okružuje nije svet koga treba pokoriti već svet koga treba razumeti i kome treba doprineti. Zastupam mišljenje da našoj deci ne treba više igračaka na daljinske upravljače, više vanškolskih aktivnosti, više disney junaka, već više stvaralaštva, priča, veština, sklada, isceljenja od svega onoga što im se potura kao sistem vrednosti. Deca treba da pletu, da obrađuju drvo, da slikaju, vajaju, pevaju, da melju kamenom brašno, da sade...Ovih dana smo učili o semenju.



 U obližnjoj radnji sam kupila par kesica sa jestivim biljkama i prezentovala ih Daru na poslužavniku i sa prisutnom lupom. Par semenki sam izvadila iz kesice i stavila na beli papir kako bi on mogao da ih proučava i uočava razlike i sličnosti među njima.



  
A onda sam sklonila papir sa semenkama i zamolila ga da proba da ispred svake kesice stavi odgovarajuće seme.

Kada je to uradio iskoristili smo semenke kako bismo napravili točak sa istim :) Isekao je parče kartona u obliku kruga, podelio ga na 4 dela i uz pomoć lepka pričvrstio semenke. Preostalo semenje u kesicama se čuva i biće uskoro posađeno u Daretovu malu baštu.



Onda sam mu nacrtala seme i embrion koje je on bojio, sekao i lepio. Neobično mnogo voli da radi ovakve stvari i ja zaista uživam osmišljajući njegov radni deo dana.



 Na kraju je stavio sočiva u čašu sa natopljenom fatom i strpljivo iščekuje šta će dalje da se desi.
U ovakvoj atmosferi uželela sam se i ja da radim sa biljkama pa smo se danas dali na posao dok su bebe spavale.






 Veoma brzo imali smo saksije pune cveća na opštu radost.

Usput smo učili o glistama, sakupljali koprive za večeru i korenje maslačka za napitke.


koren maslačka ima neverovatna svojstva i osušen, ispečen u rerni i samleven je odlična zamena za kafu

 Za večeru smo imali pire krompir sa koprivom koji je veoma brzo nestajao, jer bebe su izuzetno efikasne od kada su naučile da se samostalno služe kašikama: koriste po jednu u svakoj ruci.

pire krompir sa koprivama, alevom paprikom, i hladno ceđenim suncokretovim uljem
A za kraj dana mi je palo na pamet da napravim zvečke za bebe koristeći semenke koje imam u kući. U tu svrhu upotrebila sam ambalažu od bebi hrane, koju, priznajem, kupujem samo zbog fenomenalne ambalaže koja kasnije služi kao kutija za moje ručno pravljene paste za zube, bronzane pudere, dezodoranse i slične ˝gluposti˝.

Najlepši osećaj na svetu je kada znaš da si deo nečeg većeg od sopstvenog ja, deo porodice, kada tvoja znanja sakupljana usput kao i u nekim školskim klupama možeš da utkaš u svakodnevnicu tvojih najmilijih. Tagore kaže da se istina ne može ignoristai i da najveća čovekova sreća jeste upravo ostvarenje sebe kroz onog drugog, i da je to definicija prave ljubavi.



Svako dobro svima <3<3<3

Нема коментара:

Постави коментар