субота, 16. мај 2015.

Kilav dan

Dragi moji, već par dana jedno za drugim kašljemo, šmrcamo, i boli nas grlo. Vremenske promene oko nas donose i promene u nama. Došlo je vreme da usporimo, ostanemo par dana u kući i prepustimo se čarima toplote doma i nege duše. Napravila sam svoj provereni čuvarkuća napitak za ovakve slučajeve: skuvam čaj od majčine dušice (nije džaba ime) i procedim ga u teglu. U čaj dodajem propolis, tinkturu ehinacee, i tinkturu belog luka. Sve može da se nabavi u apoteci, ali ja tinkturu od belog luka volim da pravim sama :) Tinkture su fantastične za malu decu jer je u par kapi skoncentrisovano bogatstvo, te dete ne mora da ispija velike doze čajeva. Ovaj koktel je prirodan antibiotik, i fantastičan je za otklanjanje tegoba viremije.


Onda sam se dala na pravljenje sirupa za kašalj jer je Dar neprestano kašljucao. Recept je fenomenalan za odrasle i veću decu. Osetićete razliku već posle prve primene. U par kašika meda dodajte malo mlake vode kako bi se dobila konsistencija sirupa. U ovo dodajte crni biber u prahu, majčinu dušicu, i đumbir. Moj đumbir je već bio u prahu, a majčinu dušicu i biber sam usitnila do perfekcije koristeći mlin za kafu koji mi je muž nedavno poklonio <3


Na slici ispod se vide proizvodi koje volim. Svi su prirodni i bez štetnih posledica :) Čaj od žalfije za ispiranje grla; acerola vit. C su prirodan izvor ovog vitamina i ja prekoračujem preporučenu dozu sa fantastičnim rezultatima (uzimam po jednu šumeću tabletu na 2 sata tokom prvih dana prehlade, a kasnije po jednu dnevno do potpunog oporavka); propolis je prirodan antibiotik kao i beli luk i ehinacea, dok su živi probiotski organizmi dobri u regulaciji probavnog sistema i poboljšanju stanja imuniteta. Majčina dušica je kraljica bilja i deluje ˝kao ekspektorans (rastvara sluz, katar) koji olakšava iskašljavanje, kao antiseptik koji umiruje jak kašalj, kao antiseptik koji sprečava širenje infekcije tj deluje antiinflamatorno˝. Preuzeto odavde http://www.stetoskop.info/Majcina-dusica-4584-s3-content.htm   Za decu je od presudnog značaja higijena nosa, te svojim mališanima redovno stavljam fiziološki rastvor u nosiće, a njih to golica, pa se smeju :)


Što se doziranja tiče, tinkture se uzimaju na osnovu kilaže: podelite kg na polovinu i uzimate toliko kapi. Npr. osoba od 60 kg. uzima 30 kapi. Za decu se tinkture stavljaju u vruću vodu ili čaj kako bi alkohol iz tinkture ispario. Još jedna stvar: prirodni lekovi su izuzetno efikasni, ali je potrebno da se uzimaju često, dakle na svakih sat ili dva ispijajte koktel iz tegle, sami ga prilagodite po dozama vašem detetu. Lično ne dajm acerola vit. c deci mlađoj od 4 godine. Iako su neki od ovih lekova među nama stotinama godina, i znamo o njihovim dejstvima i nemanju štetnih posledica po zdravlje, ipak rukujte sa njima pažljivo, ukoliko niste sigurni, konsultujte pedijatra, samo vi znate da li je vaše dete alergično na nešto i kako šta podnosi. Svi ovi lekići sa slike su i odlična preventiva :) Kada dajete detetu čaj recite mu: ovo će pomoći tvom telu da ozdravi, neka razume da je glavni faktor sopstvenog zdravlja ipak ono samo.

Kada smo bolešljivi izuzetno je važno prilagoditi ishranu, tako da ovih dana izbegavamo mlečne proizvode, a forsiramo koprivu. Za ručak smo imali pesto od tune i koprive.


Veoma je brzo i hranjivo: u blender sam stavila prethodno obarenu koprivu, konzervu tune, kesicu posnog majoneza, začin bez pojačivača ukusa, alevu papriku, beli luk u prahu i malo vode u kojoj se barila kopriva. Par pulseva i pesto je gotov! Vodu od koprive sam sačuvala i u njoj ću sutra skuvati čaj.




Posle ručka su bebe odmah zaspale i neometano dugo spavale. Ovo vreme smo Dar i ja iskoristili za malo praktičnog rada na semenju. Vežbao je razvrstavanje. Ova montesori vežba ne samo da razvija motoriku i koncentraciju, navodi na analizu i uočavanje sličnosti i različitosti, već i uvodi dete u pojam skupova.




Kada je bio gotov donela sam mu čašu u kojoj je pre izvesnog vremena ostavio sočivo da proklija. Ukoliko niste čitali, ovde je taj post: Sadimo Sočivo je veoma brzo niklo i izgleda prelepo.


Dar je dobio spremljen poslužavnik sa lupom kako bi mogao da izvadi jednu klicu i da je posmatra.



Onda sam mu dala papir kako bi mogao da nacrta ono što primećuje.


I ovo je rezultat:

Uzeli smo njegovo sočivo i posadili ga ispred kuće.





Za večeru sam im spremila griz na vodi sa puno meda i cimeta zbog antibakterijskog svojstva, i dodala par šarenih mrvica šećera zbog radosti :)

 Iskoristili smo veče za kupanje, maženje i uspavanke, a kada su usnuli rešila sam da upoznam jednu maramu koju ne nosim sa majicom koju  beba Đinđi ne nosi. Trebalo mi je 20 min. da ostvarim svoju zamisao, a kako slike govore 1000 reči ....

Ovo su majica i marama koja je četvrtasta

Isekla sam je na pola

 I stavila polovine jednu na drugu licem na lice i spojila šavove, dakle napravila sam dva šava i već dobila suknju bez struka :)

A onda sam majicu okrenutu na lice ubacila kroz suknju okrenutu na naličje u pravcu kao na slici:



 Poenta je da donja ivica majice bude u ravni sa isečenim ivicama marame, tako da se porubljeni deo marame nalazi bliže kragni.


Počela sam da stavljam čiode od bočnih strana 

I da pravim male falte koje sam pričvršćivala sa još čioda.

Kada sam završila prednju stranu

Okrenula sam rad i počela da faltam zadnju stranu



Koristeći cik cak bod prišila sam majicu za suknju
 I dobila ovo:
 Ostalo je još samo da se prevrne:

Jedva čekam da je obučem sutra Đinđi, ona tako mnogo voli haljinice i suknjice. Obradovaće se malena jer je bila sva kilava ovih dana. Gledaće u suknjicu i svojom beba rukom maziće cvetiće, i neće mi dozvoliti da je presvučem. Jedva čekam sutra!

Čuvajte se, volite, pazite i negujte,

Svako dobro svima <3

Нема коментара:

Постави коментар