недеља, 20. децембар 2015.

Proslavljamo Svetog Nikolu

Sveti Nikola je jedan od najčuvenijih svetaca. Poznat je kao čudotvorac, zaštitinik mornara i dece...nosi veličanstvenu zlatnu odoru i ima dugu sedu bradu. Od Nikoljdana se počinje sa darivanjem voljenih osoba. Već od Rimskog carstva je počelo darivanje od Decembra do januara, i svaka kultura ima svog darivaoca. Puno je paralela između Božić Bate i Svetog Nikole, a ja ga doživljavam kao početak jedne čarolije koja počinje i koja će kulminirati rađanjem malog dečaka na Božić. Iako Sveti Nikola nije naša slava, meni je lepo da na neki način obeležavam živote svetitelja, da o njihovom primeru poučavam i decu i sebe većoj vrlini, i u ovom slučaju većem davanju.

Predanje kaže da ukoliko deca očiste svoje čizmice uoči Nikoljdana, i ostave ih pored peći, da će Svetac uveče da ostavi u cipeli (ili pored nje) kolač, keks, ili neki drugi znak pažnje.

Dali smo se na posao:


Čak i sasvim mala deca, već od godinu dana će uživati u čišćenju svojih čizmica. Moje devojčice imaju dve godine, i uživanje je posmatrati sa koliko koncentracije i pažnje su radile. Za ovako malu decu su naročito važne aktivnosti sa stiskanjem sunđera jer to priprema mišiće šake za kasnije držanje olovke i pisanje :-)



Pre nekoliko dana sam sasvim slučajno na trafici našla bojanku sa pričama o Svetom Nikoli i kupila je za Dara. Uz čaj je čitao priču i bojio scene iz života svetitelja. Za to vreme devojčice su dobile po jedan prazan papir i jedan flomaster, kao i svoju šolju čaja. Ovo je bilo dovoljno da Dar neometano radi.


Kada su bliznakinje zaspale, izvadila sam našu omiljenu slikovnicu sa slavama i običajima i čitali smo o slavi Svetoga Nikole.


A zatim je i Dar otišao da spava. Dok su deca spavala, Svetac im je doneo ukusan zimski kolač...


Ponekad, ukoliko su čizmice baš brižljivo očišćene Sveti Nikola ostavi i jednu sjajnu, zlatnu zvezdu sa svog kaputa na prstićima čizme ;-)





Veća deca umeju da pitaju da li darivalac zaista postoji ili daruju mama i tata. Najbolji odgovor na koji sam naišla je: Dušo, on postoji, a ja sam njegov sluga. I ti kad porasteš jednog dana, i budeš imao svoju dečicu, i ti ćeš mili biti njegov sluga <3<3<3<3

Srećan vam praznik mili moji.


Нема коментара:

Постави коментар