четвртак, 12. март 2015.

Bundevice

     Oduševljena sam sistemom obrazovanja koji je stvorila Marija Montesori! Način učenja koji je ona propagirala i osmislila zaista angažuje celo dete, i uz pomoć kontrolisanog i inspirativnog ambijenta stimuliše dete na samorad i samored, a u takvim uslovima se retko kada dešavaju problemi sa disciplinom.

    Kao likovnom terapeutu od izuzetnog značaja mi je bila činjenica da je svoje materijale za rad stvorila tokom rada sa decom koja su imala smetnje u razvoju. Potom je otvorila svoju prvu kuću za decu u radničkom kvartu Rima, i pokazala na delu da za uspešno obrazovanje sociološki preduslovi nisu od tako vitalnog značaja kakvim se i dan danas smatraju za takozvani uspeh pojedinca.

     Sa praktične strane gledišta, u radu sa mojom decom, svi su izuzetno dobro reagovali na Montesori način rada, i čak ga svakodnevno zahtevaju do te mere da nisam u stanju ponekad da im pružim onoliko vremena za rad koliko bi oni to voleli. Srećna sam što mogu da podelim sa Vama primer Montessori rada kod kuće.

     Tema je bila bundeva. Prosto zato što sam imala prelepu tikvu koju mi je muž doneo sa pijace. Razmišljala sam šta da radim sa decom, jer Zvezdica nije još učvrstila sve brojeve do 10, tj. nije uvek u stanju da brojevni znak poveže sa brojem, a tu je i Dar sa kojim takođe valja raditi, ali na malo višem nivou jer je stariji. Smislila sam sledeće: za početak sam na brzinu skicirala bundevice.

U svakoj bundevici je upisan broj od 1-9, a na poleđini je taj isti broj predstavljen tačkicama

Dete treba da poredja odgovarajući broj (u ovom slučaju školjkica) ispod broja na bundevici. Ukoliko nemože da prepozna znak onda okreće sličicu i broji tačkice. Tako se umešanost odrasle osobe svodi na minimum, i dete samo ima mogućnost da uči i da sagleda svoje greške, te da ih i samo ispravi. Takva vrsta stečenog znanja, duboko sam uverena, jeste znanje koje ostaje.

Rad sa brojevima i bundevama se nastavio dalje: nacrtala sam korpice na karticama i na svakoj je bio broj, opet od 1-9
i kao u predhodnom primeru iza svake korpice sam stavila odgovarajući broj tačkica. A onda sam se dala na crtanje bundevica kojima dete treba da napuni korpu
Opet je na poleđini kartice tačkicama predstavljen broj bundeva na sličici. Cilj vežbe jeste bio da dete naravno shvati povezanost znaka broja sa količinom. Ovako je to izgledalo u praksi




Dete treba da napuni korpicu odgovarajućim brojem bundevica.

A onda smo prešli na botaniku. Opet služeći se karticama skicirala sam na brzinu ciklus rasta bundeve od semena do odrasle jedinke, izmešala kartice i Zvezdica je trebala da pogodi tačan redosled kartica.
Na poleđini kartice je napisan broj, te kada dete poređa kartice kako ono misli da teče ciklus rasta bundeve, ono ih okreće i ukoliko brojevi idu redom od 1, 2, 3,4... znači da je dobro uradilo.
Pošto smo dugo radili matematiku prešli smo na vežbe iz praktičnog života. Deca izuzetno uživaju u ovim aktivnostima, možda zato što tako stiču samopouzdanje i osećaju se velikima :) Vežba je bila pranje bundeve. Dala sam im poslužavnik, tikvu i sunđere, pa su se dali na posao!





Kada je bundeva zablistala mogli su i da je nacrtaju


I na kraju je od bundeve postala pita bundevara



O Montesori sistemu rada naučila sam najviše putem edukacije Montesori društva Srbije gde sam završila I i II stepen edukacije. O nihovim edukacijama i radu možete pročitati na linku ispod. Stvarno su fantastični!!!!

http://www.montesori.org.rs/edukacije

Primena ovakvog načina rada omugićila je mojoj deci lakoću i zadovoljstvo u učenju, a meni kompletniju i dublju sliku o njima.

 Uzivajte, radite, kuvajte, molite se za sve bez razlike, ljubite decu i stvarajte.

Voli Vas Vaša Čuvarkuća



 

Нема коментара:

Постави коментар