среда, 30. септембар 2015.

Luksuz koji pojednostavljuje život

Iako sudeći po postovima, logično može da se zaključi da sam protiv luksuza, mehanizacije i sličnog, to nije u potpunosti tačno. Protiv sam preterane mehanizacije i robovanja nametnutom luksuzu koji je često beskoristan i sumnjivih estetsko-moralnih vrednosti. Verujem u ljude, u građenje čvrstih veza između porodice i zajednice, u vraćanje par koraka unazad kako bi se preispitale odluke vezane za trošenje novca i koliko takve odluke pojednostavljuju, a koliko komplikuju život. Volim tihu kuću gde se ne čuje zujanje mašina već dečiji smeh i vetar iz dvorišta, pa ipak nakon pažljivog razmatranja dozvolila sam sebi (nama) par izuzetaka od pravila i nisam se pokajala. Ovi predmeti rade za mene, olakšavaju mi, i donose mnoge prednosti. Prvo mesto na spisku pripada mom ekspres loncu :-)

moj tefal ekspres lonac sa dodatkom za kuvanje na pari





Po senzibilitetu uvek bih izabrala radije emajlirani lonac na tufnice i cvetiće, ali takav lonac iako prelep, i koji se slaže uz moje čipkice i zavesice u kuhinji, ipak nije ni blizu usluzi koju mi čini ekspres lonac. Uz njegovu pomoć mogu veoma brzo da spremim ručak koji će nas hraniti naredna dva dana. Brzina je bitna jer se Dar vraća iz škole u 12, te onda on čuva bliznakinje dok ja kuvam, dakle ručak mora da bude gotov do 13h. Puno pomaže i činjenica da kada se zaklopi poklopac vi na jelo praktično možete da zaboravite. Za to vreme mesim svoj brzi hleb i pravim salatu. Po pravilu, čim lonac zapišti sve je već gotovo. U njemu spravljam razna jela od povrća koja čuvaju svoje vitamine jer ne isparavaju u vazduh, čorbe, sočivo i pasulj, pirinač....Iako mogu sasvim solidno da kuvam i bez ovog lonca ušteda na vremenu i mojoj energiji je neprocenjiva, tako da ukoliko se ja pitam, ova investicija se stostruko vraća.

štapni mikser
Uz pomoć ovog malog aparata sasvim obična čorba od pečuraka postaje baršunasta krem čorba, a čorbasti pasulj uz samo par pulseva dobija na gustini bez zaprške i upotrebe brašna. Skoro svakodnevno sam ga koristila tokom leta za pravljenje soka od lubenice, a kad smo već kod soka

moj sokovnik
Odlučila sam se za sokovnik jer ga smatram izuzetno korisnim tokom hladnijeg vremena kada je unos svežeg voća i povrća smanjen. Uz pomoć sokovnika uspem da deci obezbedim svako jutro, pre nego što Dar krene u školu, čašu soka od jabuke, šargarepe, kruške i ponekog lista kelja. Na ovaj način unesu mnogo više nego što bi mogli da pojedu. Od kad imamo sokovnik voće više ne buđa i ne mekša po činijama,  već se veoma brzo troši na opštu radost.

Osim što je ukus kafe znatno drugačiji kada se priprema od tek samlevenih zrna, i što je neprocenjiv miris sveže samlevene kafe koji se širi ujutru u kući, ovaj mali aparat mi služi za mlevenje začina u zrnu, za usitnjavanje čajnih mešavina koje se kasnije koriste kao dodaci, začini, u kuvanju, i na kraju, uz pomoć mlina pravim svoj zeleni prašak za zimu koji jača imunitet i daje energiju.

pegla na paru, sa postoljem

Ovakva pegla odnosi ovaj, za mene nimalo primamljiv posao, na jedan sasvim drugi nivo. Peglanje je gotovo za tili čas, jer dovoljno je jednom preći preko garderobe i ona postaje savršeno ispravna, a rezultati su kao sa hemijskog čišćenja. Ogromna ušteda vremena, frustracija, i nagrada u vidu rezultata.

Sa ovim je moja luksuzna lista gotova :-) Svi ovi predemeti su polako dolazili do mene, bili su željeni, planirani, brižljivo odabrani u momentima kada se činilo da je to najpovoljnije po porodicu. Lista želja treba da postoji, i život treba da bude lakši, ali ne po impulsu, već organski, jedno po jedno, stvar po stvar, do udobnog, ušuškanog, toplog domaćinstva.

Uživajte!!!

Нема коментара:

Постави коментар