уторак, 1. септембар 2015.

Cvetić za učenje boja

Obzirom da sam ovih dana šila za Dara, bilo mi je žao da nešto ne napravim i bliznakinjama. Odlučila sam se da probam da napravim neku vrstu materijala koji bi pomogao deci da krenu sa usvajanjem koncepta boje. Marija Montesori je verovala da deci treba razvijati čula od najranijih nogu, i osmislila je puno materijala koji pomažu u učenju o koloritu i nijansama



Inspirisana njenim dostignućem iskoristila sam filc koji imamo. Filc je jedan od najzahvalnijih materijala za rad jer se ponaša kao papir i nikakvo porubljivanje nije potrebno ;-) Kupuje se u svim bolje opremljenim kineskim radnjama i robnim kućama.

Prvo sam izrezala od kartona oblik latice


A onda, nakon što sam šablon stavila na filc i opcrtala ga hemijskom olovkom, isekla sam prvu laticu

 I sačuvala ostatke od filca za kasnije

 Ovako izgleda asemblovani cvetić
 Koji sam spojila koristeći vunicu



 Na kraju se dobije raznobojan cvetić


Na koji dete treba da poslaže odgovarajuću boju filca

Đinđi i Tufnica su bile veoma radoznale i u početku su slagale tačno
 a onda je entuzijazam postao prevelik i postalo je važno samo da se slaže :-)

Fantastično je kod montesori materijala što iako materijal godinama ostaje isti, tj. nepromenjiv, dete sve više uči iz njega. Tako na primer, kada dete savlada rad sa cvetićem i komadićima filca može mu se dati zadatak da zakači štipaljku sa odgovarajućom bojom na laticu

Može da dobije zadatak da pronađe u okolini predmete određenih boja i da ih postavi na latice, a na kraju dobije štipaljke na kojima su napisane boje, i uz čitanje pronalazi odgovarajuću laticu. Mogućnosti su nepresušne!!

Svako dobro vama i vašoj dečici,
Čuvarkuća

Нема коментара:

Постави коментар