понедељак, 6. април 2015.

Cveti

Ovaj divan, radostan praznik označava početak jedne posebne, svete nedelje. U ovom periodu, raspoloženje Velikog posta postaje još intenzivnije, i možemo polako da se udubljujemo u lični značaj koji za nas imaju događaji koji se obeležavaju sedmicu pre Vaskrsa.


Deca se unapred raduju Vaskrsu, pa je za njih ovo nedelja priprema i očekivanja. Mislim da je izuzetno važno u ovoj eri povišenog konzuma i marginalizacije porodice, dati deci pravo detinjstvo. Ono se razvija, između ostalog, kroz stvaralaštvo unutar porodice, kroz osećaje strahopoštovanja, iščekivanja, i nežnog opraštanja od praznika, kroz uverenje da je svet sigurno mesto, a život dobar :)

Divan simbol u ovom periodu je petao. On je glasnik sunca, novog dana, najavljuje Vaskrs i ponovno rađanje. Ovo je takođe odličan period da se zapali sveća koja je možda već neko vreme stajala nova novcijata i čekala pravu priliku.





Ovo je ukras od papira koji smo Dar i ja napravili i koji je okačen iznad porodičnog stola u kuhinji. Bebe su oduševljenje petlićima koji vise sa plafona i blago se okreću. Stoje na podu, gledaju uvis, pokazuju svojim prstićima i pokušavaju da kažu: p..p...pppp..

Večera je jednostavna na ovaj dan. Uopšte, iako se divim spretnim domaćicama stare škole koje su besprekorno pravile najraznovrsnije vrste sitnih kolača i posnih đakonija, pa onda i obilnu Vaskršnju trpezu, ipak mislim da je skromnost ključ, kao i poznavanje sopstvenih granica. Praznici su lepota i ukras života, i mogu da budu značajni u svojoj jednostavnosti, a ne da nas progutaju svojim očekivanjima, satru obavezama, i otuđe od porodice zatvarajući nas satima u kuhinju. Sa tim u vidu, za večeru smo imali petla sa džemom :)

 Koristila sam običan recept za hleb koji uvek koristim. U dve šolje mlake vode razmutila sam (razmutio je) pola kockice kvasca, dve kašičice šećera, i malo soli.

 Onda sam dodala 6 šolja brašna i 1/4 ulja
 I od toga umesila glatko testo
 Testo sam vratila u lonac da naraste (na tea peć ;)
 Kada je dovoljno naraslo (oko 40 min)
 Oblikovala sam nešto što podseća na petla
 I koristeći makaze isekla mu kljun, krestu i perje. Za oko sam koristila karanfilić.
Dar je bio srećan <3
 Muž je, obzirom pravi majstor, na moje amatersko delo dodao profesionalne detalje, pa je petao dobio krila
 Stavila sam ga na tepsiju, na papir za pečenje, i vratila na tea peć još 10-ak min. da malo naraste
 A onda ga ubacila u zagrejanu rernu na 200 stepeni i pekla dok ne porumeni. Premazivala sam hleb povremeno mešavinom vode i ulja

 Idealna večera: vruć hleb i džem od kajsije <3<3<3
 Jedna sveća, kratka molitva, osmesi
 Domaćin koji lomi vreo hleb,
 je sve što mi treba
Hvala Bogu za sve !!



Нема коментара:

Постави коментар