уторак, 27. октобар 2015.

Sveta Petka



Sveta Petka je za mene poseban praznik. U njenoj crkvi, na Kalemegdanu, sam se pre mnogo godina krstila, njenoj ikoni molila, i brižljivo čuvala vodu sa njenog izvora.

Sada, iz ove perspektive, i nakon mnogo godina, uviđam koliko značaja ona nastavlja da ima za mene, i koliko paralela postoje u našim životima u najskromnijem smislu tih reči, jer da ne bude zabune: hiljada sam svetlosnih galaksija udaljena od njenog savršenstva. Ipak, neke sličnosti postoje.

Paraskeva je rođena u imućnoj, obrazovanoj porodici, ali je kao devojčica čula reči Hrista u crkvi, koje su zvale vernike da odbace sve što imaju u materijalnom smislu, i da pođu za njegovim svetim primerom. Tada je svetiteljka odlučila da se posveti asketskom stilu života. Asketizam znači odricanje od određenog komfora i navika, kako bi se ispunila velika želja srca, kako bi sopstvena volja nadjačala komformizam. U ovo ime Paraskeva je napustila sigurnost roditeljske kuće i uputila se u daleki svet, gde je posećivala sveta mesta, a na kraju i živela u Jordanskoj pustinji, kako bi se pred kraj svog života ipak vratila u rodni grad.

Još kao dete sam osetila ogromnu i nesavladivu potrebu da putujem, ubeđena da ću tamo negde naći to nešto što će me nekako ispuniti zauvek. U ovo ime sam se odrekla udobnosti koje roditeljska kuća neminovno pruža u smilsu komfora, razumevanja, ljubavi i podrške, te otišla daleko u svet, u neke druge zemlje, da bi se opet vratila na mesto početka putovanja.

Paraskeva nije imala duhovnika, kao ni ja nije imala strogo vođstvo, autoritet, nekoga ko bi jamčio za nju. Bila je u potpunosti prepuštena svojoj veri i nije bila u potrazi za drugim ljudima, već u potrazi za hodočašćem, za Hristom, za znanjem. Kao što je bilo neobično u njeno vreme da mlada žena putuje sama daleko, gde nema njoj poznatih ljudi, tako sam i ja putovala u potrazi za znanjem, za fakultetom, za učenjem. Mogu u potpunosti da shvatim njen nomadski život, ili život obrazovan u smislu hodočašća, čak iako je moj sopstveni život bio daleko od istog. Naime, Evanđelist kaže: Gle, Carstvo Božije je u tebi! i bez obzira gde se nalazimo u globalizovanom svetu svetskih putnika, reč Božija je u nama. Paraskeva je imala hrabrosti da tu reč prati do kraja, i da je u potpunosti živi, da od te reči, logosa, učini svoju svetiljku na putu do Hrista, do svoje suštine.




Iz mog molitvenog dnevnika


Dar i mama crtaju




Devojke boje sv. Petku, crtež je zalepljen za poslužavnik kako bi im bilo lakše




Srećan praznik svim putnicima u tuđini i kod kuće, ženama, mamama, deci, svim tragačima koji vredno traže istinu u sebi <3<3<3

Нема коментара:

Постави коментар