петак, 8. април 2016.

Molitva u svakodnevnici

U iščekivanju Vaskrsa sve se više povlačim u sebe, pokušavam na smislen način da se posvetim molitvi, i priznajem da nije ni malo lako pronaći mir neophodan za meditaciju u kući punoj male dece. Čak i u retkim momentima mira i tišine, misli lutaju ka obavezama koje još nisu odrađene, ili se jednostavno predaju umoru .... u ovome i leži izazov, u sklapanju vere i svakodnevnice, u oživljavanju sopstvenog poduhvata i službe kroz naizgled obične dane.


Otkrila sam da umesto da se molim, i da mi misli lutaju ka svakodnevnici, mogu da radim i obrnuto: da spremam kuću, kuvam, sedim sa decom u dvorištu, i da se molim. Molitva ne zahteva obavezno mir, usamljenost, i brojanice, važno je negovati je, osetiti je, biti otvoren za iscelenje i stalno se podsećati na sopstvene nedostatke, ali pri tome ne mislim nimalo na mazohizam i osećaj krivice, već na jedno zdravo prevazilaženje ega i dublje sagledavanje svoje ličnosti, umesto koncentracije na nedostatke drugih ljudi, i bavljenje njihovim osobinama.


Iako pokušavam da malo vremena provodim za kompjuterom, nekim danima mi ne polazi za rukom....na kraju krajeva, na internetu su moji prijatelji, recepti za jela koja želim da spremim, odgovori na nedoumice koje imam, ali na internetu su takođe i molitve. U pisanoj formi sam ih pronašla ovde i ima ih za svaku priliku i situaciju, mnoge su zaista prelepe....a na you tubu postoji kanal posvećen pravoslavnim molitvama koje mogu da se slušaju u tišini... Ovo je jedna od mojih omiljenih.


Ponekad uspem da se probudim ranije, i dam sebi sat vremena za molitvu, čitanje Svetog pisma, i pisanje molitvenog dnevnika. Dani koji tako počnu, po pravilu su prepuni blagodati, ja sam smirenija i produktivnija, te određena blagost preovlađuje u kući. Cilj mi je u ovom periodu da takvih dana bude što više.


I Vama želim svaku radost u periodu molitve, blage dane, i iščekivanje Vaskrsa prepuno vere.

5 коментара:

  1. Анониман24. јул 2016. 10:06

    На Вашем сајту сам наишла на информацију о сестри Васи и "кафи са њом". На You Tube сам прегледала све епизоде. Хвала Вам. Не знам да ли сте имали прилику да видите сајт www.prijateljboziji.com. Све најбоље Вама и Вашој породици, Наташа

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na preporuci za sajt! Drago mi je da je jos neko odusevljen sestrom Vasom, ja je stalno gledam. Na njenoj fb stranici postoje dnevna razmisljanja, i priznajem da dan bukvalno pocinjem kafom i citanjem sestre Vase :-)

      Избриши
    2. Мислила сам да сте престали да пишете. Није лако наћи времена за писање уз троје дечице. Надам се да су добро све троје. Они су најважнији. Повремено провирим да видим има ли шта ново. Драго ми је да сте и даље ту. Наташа

      Избриши
  2. Драга Ивана,

    Тек данас сам открила Твој блог и радо бих га прочитала у једном даху да немам троје малишана који ме требају већи дио дана.:) Надам се да ћеш се поново јавити са неком занимљивошћу пре него ја ишчитам све. Право је задовољство читати Те. Свако добро, од Господа, Твојој породици и Теби!
    Дијана

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala vam od srca. Uskoro cu objaviti nova razmisljanja. Nastavite da me posecujete <3

      Избриши